Jag ska till skara och jag kör på E4 mot Sundsvall...

Man 40+:
-Ja hejsan, jag söker Jan Guillou
-Jan Guillou?
-Japp!
-Det blir nog svårt, han lär ha hemligt nummer.
-Jaha varför då då? han har väl ingenting att dölja?
-Nä, men han kanske inte vill bli störd. Nej det finns inte i vårt register, troligtvis hemligt.
-Jahaja, men jag måste få tag på honom i alla fall
-Jaha, varför då då?
-Nä han har gått ut i tv vettu och snackat en massa om mig.
-Jaha, elaka saker?
-Nä, men jag vill ju ha del av dom pengarna han har tjänat ihop på mig, annars så polisanmäler jag den jäveln.
-jaha ja...
-Ja du vet dom har snackat en massa om Palmemordet nu på tv, och nu ska jag ha del av pengarna han har tjänat på mig, annars blir det polisen vettu.
-Jag förstår precis. Han har tyvärr som sagt hemligt nummer.
-Ja men jag måste få tag på honom...
-Du kanske kan ringa Aftonladet och fråga dom? han skriver ju för dom.
-Du, det måste jag skriva upp för annars kommer jag glömma bort det till imorgon. Jag har en alldeles extra fin penna förstår du, den har jag fått av en polis!
-Jasså du
-Japp!
-Ja, Aftonbladet har nummer 08...
-Tack så mycket, hej då!
-Hej då...


-----------------------------

-118xxx, välkommen
-Ja hejsan jag behöver en vägbeskrivning!
-Ja?
-Jag ska till skara och jag kör på E4 mot Sundsvall.
-...Jaaha, vart åker du ifrån?
-Stockholm!
-Jaadu, Skara ligger söderut...
-Jaha, så vart ska jag köra då?
-Ja, tillbaka igen och sen åka söderut.
-Okej, tack hej!


Och jag som tyckte att jag var dålig på geografi...

Kommentarer
Postat av: Lorena

HAHAHAHA årets skämt!! Vem var han om Gillou? Petterson eller? =)

2007-12-16 @ 08:08:45
URL: http://lorenasanchez.blogg.se
Postat av: Situation118

Haha nej han kolade ju för två år sen, men det kanske är han som gjorde det på riktigt? ;)

2007-12-16 @ 18:40:12
URL: http://situation118.blogg.se
Postat av: En annan telefonissa

Underhållande att läsa. Jag jobbar själv på 118xxx och ibland önskar jag att folk kunde förstå hur mycket vi får stå ut med! Ha det kanon =D

2007-12-31 @ 10:30:02
Postat av: Ida

Hehe okej:)
Ja ikväll blir det väl bara taxisamtal och Mekonomen. haha;D Gott nytt år:)

2007-12-31 @ 14:27:27
URL: http://slide.blogg.se
Postat av: Nahtalie

Hahaha, denna bloggen är den roligaste jag har läst på länge!

2008-01-02 @ 20:22:27
URL: http://nahtalie.blogg.se
Postat av: Kazamboo

Det är väl snarare så att Skara ligger västerut?

2008-01-22 @ 12:28:18
Postat av: Situation118

Jovisst, men man kan inte åka E4 västerut, då åker man av vägen ;) vägen har två riktningar, söder eller norr, det var det jag syftade på, även om mina geografikunskaper inte är de bästa

2008-01-27 @ 02:56:54
URL: http://situation118.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0