Det är nämligen jätteviktigt att vi får en taxi till stationen i kristianstad...

Bara för att mekonomen i falun är så otroligt roligt att busringa om:

-118xxx, välkommen
-(Kille, 20-25 år:) Ja hejsan jag skulle vilja ha adressen till Mekonomen i falun
-Ett ögonblick! (Slår på hans telefonnummer och får upp hans hemadress)
-xxxvägen 38
-Vaah, nääeh?.. (lång paus) Mekonomen?
-Ja, xxxvägen 38
-(lång paus) jahaaa... (en aning förvirrad)
-Om det känns bättre för dig så kan jag säga ryckepungsvägen 1
-Ja gör det
-Ryckepungsvägen 1
-(Genast gladare) Tack, ursäkta att jag störde dig såhär i natten, hej då!
-Ingen fara, jag återgår till mina tvserier, hej då


-----------------------------------------------

-Ja tjena jag vill ha numret till en brud
-Jaha, vad heter hon då
-Äh det spelar ingen roll, ta nån i Rimbo
-Haha okej, bara random brud?
-Ja precis
-Ge mig ett förslag på namn då
-Jadu, ta jessica andersson
-Finns tyvärr inte i registret
-Nähä, ta XXX
-Ja det finns...
-Bra, ta bort det, det är min brud och henne ska ingen ringa till
-Nähä, jadu det kan jag tyvärr inte göra
-Nähä men skit i det då (tjejröst i bakgrunden) Du, min polare tycker att du låter lite gay, kan du inte ge mig ett sexigt killnamn då?
-Haha, nej tyvärr
(tjejen tar över)
-Hej du, du måste hjälpa min kompis här, han är så kåt, välj nått tjejnamn som du tycker är sexigt, i rimbo
-Jadu, det är väl bättre om ni väljer själva?
-Äh men ta nått
-aja, yyy kanske det finns nån. ja det fanns det.
-Bra, koppla mig till en av dom
-yyy Hård, låter det lockande?
-Ja för fan, det låter bra
-Jag kopplar dig, lycka till
-Tack så mycket, hej!


------------------------------------
Samtal 1:
-Ja hej du, jag undrar vad det kostar att utnyttja er tjänst?
-Ja det beror på vilket abonnemang du har, men på ett ungefär 7 kr i uppkopplingsavgift och 4-5 kr i minuten
-Jag har tele2
-Ja jag har tyvärr inte listorna här, men nånstans omkring dom priserna
-Hur mycket?
-ungefär 7 kr i uppkopplingsavgift och 4-5 kr i minuten
-Jaha, om man har tele2?
-Ja ungefär
(Fortsätter tjata fram och tillbaka om priset)
-Men du, kostar det även när jag pratar nu med dig?
-Ja det gör det
-Jaha hej (klick)

Samtal 2:
-Hallå du, nu har ni gjort fel här, ni har dragit 40 kronor från mig för när vi pratade nyss, 40 kronor!
-Ja det kan jag tyvärr inte svara för.
-Men 40 kronor har ni dragit
-Ja, och det kostar nu också
-Men det kan inte stämma
-Jo troligtvis, jag kan inte svara för det
(fortsätter upprepa sig ett tag och lägger sen muttrande på luren)

Samtal 3:
-Ja hallå det är jag igen, nu har ni dragit 70 kronor, det är inte klokt.
-Ja som sagt jag kan inte påverka det
-Jamen du får ju ta bort det här
-Ja jag kan som sagt inte påverka det
-Men det här är inte klokt, jag kommer anmäla det här.
-Ja men jag rekomenderar att vi lägger på då så att det inte blir ännu mer
-Jamen vem kan jag prata med om det här då?
-Jag rekomenderar att du ringer min chef, hans nummer hittar du på vår hemsida
-Jaha och honom kan jag ringa?
-Ja ring honom imorgon, men det är nog bäst vi lägger på nu så att det inte blir dyrare
-Ja men det här är ju inte klokt, ni får ta bort det här.
-Ja ring imorgon så blir det bra.
-Ja hej då
-Hej då


Liksom...! haja att det inte blir billigare ju mer man ringer? suck...

---------------------------

-118xxx, välkommen
-Ja hej, det är jätteviktigt att vi får en taxi till stationen i kristianstad
-Du vill bli kopplad till en taxifirma i kristianstad?
-Ja precis, för det är jätteviktigt att vi får en taxi till stationen i kristianstad
-Ett ögonblick
-Okej, det är nämligen jätteviktigt att vi får en taxi till stationen i kristianstad
-Jag förstår
-Bra, för det är jätteviktigt det, att vi får en taxi till stationen i kristianstad
-Taxi 020 i Kristianstad, funkar det?
-Jadå, bara vi får en taxi till stationen i kristianstad, för det är jätteviktigt
-Okej, då kopplar jag dig dit
-Vad bra, för det är jätteviktigt att vi får en taxi till stationen i kristianstad
-Jo jag förstår det, lycka till
-Vänta, får vi en taxi till stationen i kristianstad nu?
-Jadå, jag kopplar dig
-Bra, det är nämligen jätteviktigt att vi får en taxi till stationen i kristianstad
-Okej bra, hej då (klick)


Och djävulen i mig ville så gärna koppla honom till taxi pajala...

------------------------------------

Dagens druggie:

-118xxx, välkommen
-Tjeenaa, jag schkulle vilja ha en taxi som kör i åkersberga. jag har dragit i mig enooorma mängder kola och nu behöver jag en taxi som schkör mig i åkersberga...

Kommentarer
Postat av: BeaverBoy

Ahahaaa! Jag tror jag känner personen i fråga. Har en polare i ÅB som alltid hävdar att han dragit i sig kola när han är full!

2007-10-15 @ 02:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0