Kan jag återkomma när jag har tänkt över det här?

Första passet då...

Dagens torsk:
Ringer flera gånger, stönar i telefon och skrattar lite hest. söker en tjej som har tre mobilnummer registrerade och jag kopplar honom till nummer efter nummer. när jag kommer till tredje mobilnummret påpekar jag att det är många registrerade nummer, varpå han svarar "jaa, hehe, men det är ju bara ett som hon ställer upp på som 'kompis', om du förstår vad jag menar.. ehe".

---------------------------------------

Dagens fyllesamtal
-118xxx välkommen
-jaaaa, heej. (paus)
-hejsan
-joe, jag skulle vilja ha numret till, jag har tappat bort mitt kort och jag vill föra över alla pengarna till ett annat konto så att jag kommer åt dom ikväll
-(väntar på fortsättning) Så du vill ha nummret till din bank?
-Njae, näää. varför ringer jag? jag vet inte varför jag ringer. Kan jag återkomma när jag har tänkt över det här? (klick)


---------------------------------------

Gammal man ringer och pratar med stark göteborgsdialekt och väger varenda ord, då och då vrålar han ut dom. han söker en i person i ålstol, och det tar honom ca 5 minuter att bokstavera orten, och han ångrar sig då och då vilken bokstav det ska vara.. jag hittar en med rätt namn i en ort utanför ålstol och kopplar honom. han ringer upp en halvtimma senare och dividerar om olika ställen som personen kan tänkas bo på, alla lika svårförstådda på gbgbröl. efter ytterligare tio minuter kommer han på att han inte alls är säker på efternamnet, och ber mig pröva alla orter igen med nya efternamn.

---------------------------------------

Hur fan råkar man ringa fel till nummerupplysningen? Varför ringer man nummerupplysningen 06:27 och frågar vad klockan är? och varför bor alla i boden?

Slut på natt 1...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0