Nej, Eliiina, med tre i...

-Jag skulle vilja ha numret till Kluster (uttalat på svenska)
-Med K eller C?
-C vafan, ni får ta å lära er svenska där på nummerupplysningen
-Det stavas med K på svenska...
-Cluster, Cluuuuuuster (på extremt överdriven brittisk engelska)


------------------------------

-118xxx, välkommen
-Tjena vad heter du?
-Hasse heter jag, vad heter du?
-Tjena Hasse, xxx heter jag
-Tjena xxx!
-Jo due, dalahästen, var står den?
-Ursäkta?
-Dalahästen, den där skitstora, den ska stå nånstans mellan sala och dalarna. vet du det?
-Inte julbocken då?
-Nej fan, det är Gävle.
-ett ögonblick... Den står i Alvesta.
(Folk jublar i bakgrunden)
-Fan vad härligt, du ska ha tusen tack, hej då.


------------------------------
Samtal 1:
-Ja heej, jag söker kia, i skellefteå
-Har du nått efternamn
-Näääee, eler josefin kanske hon heter.
-Inget efternamn?
-Näe men hon bor mittemot Olearys
-Vilken gata är det på då?
(klick)


Samtal 2:
-Ja hej igen, karolina xxx heter hon
-Okej, jag har två stycken, med c eller med k?
-C
-073...
-Näe K!
-Okej, 070...
-Eller C, näe K!!
-Säker?
-Japp
-Då har du nummer 070xxx
-Tack hej


--------------------------------

-Ja hejsan, Sven-Göran Eriksson
-Ja, vart bor han?
-Manchester
-Jag kan tyvärr inte söka utomlands
-Jaha jamen ta en i sverige då
-Det finns 28 st
-Jamen ta en bara
-Då får du den första, 070xxx
-Tack så mycket, hej då


Palla vara så kändiskåt att man ringer till andra med samma namn. Troligtvis är det samma kille som tidigare under kvällen ringt till mina kollegor och pratat i flera kvartslånga samtal för att få reda på numren till varenda b-kändis i sverige...

Edit: Han ringer vid tre-fyra tillfällen tillbaka och frågar efter svennis på olika platser i sverige.

-------------------------------

-118xxx, välkommen
(En äldre man stönar och pratar ungefär som en överdriven svensk sartir av en snuskgubbe)
-Jaaae, heejh, jag söker Per Lindberg, ehehe
-Ja då har vi 831 st i sverige, vet du var han bor?
-mmhhh, det är den (slurp), fjärde.
-Den fjärde?
-hehehe, jaa
-Okej, 08...
-08? näe, femte kanske
-okej, numret är...

Han vrålar "AAAAAAHH" och samtalet bryts...

-------------------------------
-Ja hej jag vill ha en taxi i Järna, har du det?
-Det har jag, tavesta trafik ab
-Vah? aldrig hört talas om
-Det står under taxibolag iaf, vill du ha numret?
-jooe, ge mig det (ger honom numret), men har du inget större?
-Taxi botkyrka kanske?
-Nej för helvete! inte botkyrka!! Säg fan aldrig botkyrka! Dom brinner om dom kommer hit!!
-Okej... taxi södertälje då?
-Ja det blir bättre
-Okej, (ger honom numret)
-Tack så mycket, men du, om nån ringer härifrån så ge dom inte numret till botkyrka, det är ingen som gillar dom här nere.
-Jag ska ha det i åtanke...
-Tack hej
-Hej då


------------------------------

-118xxx, välkommen
-Ja god arton, öh afton menar jag...


------------------------------

-Ja hej jag skulle vilja ha numret till en xxx i Båstad, på bivägen
-Ja det finns tyvärr bara en med det namnet i Båstad på en annan gata
-Nej på bivägen, bi som i bi...


Jamen då förstår jag... -.-

------------------------------

-Ja hej, Kapital
-Kapital i Stockholm?
-Ja det stämmer det.
-Då har jag tre nummer, annons, redaktion och prenumeration.
-Ja koppla eller smsa
-Till vilket av dom?
-koppla eller smsa
-Ja men det finns tre nummer
-Jaha, vilka är dom då?
-annons, redaktion och prenumeration
-Du har två alternativ, antingen koppla mig eller smsa, det är det du kan
-Ja då smsar jag dig alla numren då
-Ja gör det.


------------------------------

Man 50+:
-Ja hej jag skulle vilja ha numret till elina i xxxhult
-Det finns tyvärr ingen elina registrerad i xxxhult
-Nej, Eliiina, med tre i
-Nej tyvärr inte det heller
-jahapp, tack då


Ringa sina nätkontakter eller vad? :p

----------------------------------

-Jaaaaa tjeeeeenaaaa, jag sitter med mackan hära då va, och vi vill ha en taxi till bäckesundsgatan (?)
-Ja, vilken stad?
-bäckesundsgatan
-Ja men i vilken stad?
-Kristianstad
-Okej, vill du ha numret eller bli kopplad?
-Kan inte du styra upp att fixa taxin åt mig?
-Nej tyvärr, men ajg kan koppla dig så kan dom göra det
-Kan du inte det? Fyyyy heeeelveeeeete vad dålig service
-Ja vi är ju som sagt inget taxibolag...
-Aja men koppla mig dit då.
-Jag gör så, tack hej
-Tack hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0