Nej jag kan inte just nu för jag sitter på toaletten...

Gammal dam runt 50 med lidingödialekt ringer kl 9 en söndagkväll.
-Hejsan jag skulle vilja ha numret och bli kopplad till en xxx på djursholm.
-Ja då hittar jag två nummer här, ett hemnummer och ett mobilnummer, vilket av dom vill du ha?
-Ta hemnumret då
-Okej, jag kopplar dig, ville du ha numret uppläst också?
-nej jag kan inte just nu för jag sitter på toaletten...
-Okej men jag kan smsa dig numret om du vill.
-Ja tack gör det, hej då
-hej då


Det visade sig att hon ringde från ett fast nummer, så för att få tag på ett mobilnummer och kunna smsa så slog jag upp henne i registret, trodde jag, men det visade sig att hon satt med en fast telefon på toaletten på en lyxrestaurang på östermalm ^^

--------------------------

Man runt 50-60 ringer...
-118xxx, välkommen
-Men vafaan, karlar överallt
-Haha ja det kanske det är
-Har du inga kolleger som är tjejer?
-Nej tyvärr, hurså?
-Ja men jag vet ju egentligen inte varför jag ringer, tänkte bara att det voretrevligt att snacka med en tös. Har du nått förslag
-Jaaa, om du vill prata med tjejer så kan jag ju ge dig några nummer...
-Nej nej för fan, inget sånt. Jaja, ta det lugnt så hörs vi senare
-Det gör vi, hej då


---------------------------

-118xxx, välkommen
-Ja jag vill ha väckning
-Jag är ledsen men jag har inte fått information om hur det fungerar av min chef, jag är ny här, jag kan rekommendera Fröken ur som har den tjänsten
-Nej men jag vill ha väckning
-Ja som jag så rekomenderar jag fröken ur
-Nämen det har jag redan provat och det funkar inte, varför kan inte ni göra det?
-Ja som sagt... (drar upp samma grej igen och det upprepas ett par gånger)
-Men vart ska jag vända mig då?
-Ja jag har tyvärr inga alternativ
-Men jag ska ha telefonväckning imorgon
-men vilken tid gäller det då?
-Klockan åtta prick
-Ja jag jobbar tyvärr inte då, så jag kan inte hjälpa dig heller.
-Men jag vill ha telefonväckning och det ska ni fixa åt mig!
-Ja och som sagt, jag har inte fått information om den tjänsten och kan inte hjälpa dig.
-Jamen det var det värsta jag har hört, det kommer jag att anmäla det här.
-Jamen gör det, puss hej (lägger på)


Anmäla mig för våldsamt motstånd? Det här jobbet kräver självdiciplin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0