Välkommen!

Efter att ha provat på både telefonförsäljare och telefonintervjuare kändes nattjänsten på en av sveriges största nummerupplysningar som ett mer tacksamt jobb än att störa folk mitt i maten. Dessutom är det ett behövligt tillskott i studentkassan.

De flesta som ringer är vanliga trevliga människor (om än oftast smått berusade) som frågar efter nummer till taxi eller vänner. Då och då ringer det däremot personer som antingen är för fulla, lite småkorkade eller helt enkelt inte riktigt kopplar så snabbt. Dessa samtal blev lätt komiska och jag började anteckna dom i min dagbok på en community, och fick ett väldigt positivt gensvar.

På begäran har jag därför skaffat den här bloggen där alla de lite udda samtalen nedtecknas för omvärlden.

Namn och orter censureras delvis för att inte röja några personer, och vilken nummerupplysning det gäller väljer jag själv att hålla hemligt :)

Eftersom det till och från är stressigt så hinner jag inte alltid skriva ner konversationen direkt, därför kan det finnas vissa småfel. De väsentliga bitarna är dock korrekta, det kan vara ex. meningsbyggnaden eller synonyma ord. Om någon skulle ta illa upp av sidans innehåll, vänligen kontakta mig så ska jag se över vad jag kan göra åt saken.

♦ Hoppas att ni uppskattar det! ♦


Kommentarer
Postat av: Linnea

Riktigt underhållande, till och med när man sitter och tar de jävla samtalen själv :)

2007-12-01 @ 14:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0