Jajaja jag håller på här med en gaffel

-118xxx välkommen.
-Ja jag söker alexandra lagerhjelm i skellefteå.
-Ett ögonblick... Hittar tyvärr ingen med det namnet i registret.
-Nähä, okej, alexandra lagerhjelm i skellefteå då?
-...Ja det var det jag sökte efter nyss...
-Jaha okej tack hej.


Vad är grejen med att upprepa frågan om och om igen och tro att jag har nya uppgifter? det händer flera gånger per natt att man frågar efter något, upprepar namnet eller gatan elelr numret gång på gång. sen efter en minut ringer folk upp igen med samma fråga, ibland upp till 5-6 gånger. är det så svårt att förstå?

--------------------------------

-118xxx, Välkommen
-Ja hej du. vad hette du nu?
-Thorsten
-jaha, ja vi har nog pratats vid tidigare du och jag. Jag vill ha numret till den där sjukvårdsrådlysningen
-i vilket län?
-Ja vi tar väl göteborg då.
-ja, 0771...
-vänta så ska jag skriva ner det, vänta...
-ja.
-noooll... sjuu... sjuu... ett...
-703...
-sjuuu... noll... tre...
-150.
-ett... fem... noll... ja, vi tar det en gång till när du ändå är här. 0771 731 54...
-nej, 0771, sju noll tre, ett fem noll.
-0774...
-nej, 0771.
-ja, 0771...
-Skriver du ner nu?
-jajaja jag håller på här med en gaffel
-okej, 073 150
-noll... sju... tre... ett... fem...
-...noll.
-noll... kan du koppla mig?
-ja, tack hej.

------------------------------------

-118xxx välkommen.
-(tystnad)
-Hallå?
-Hej jo jag undrar blaublubb (ohörbart)
-Ursäkta vad sa du?
-Jae, ni har väl säte i stockholm?
-Ja.
-Så ni har inte varit i lerarps kommun på sistone?
-Nej tyvärr
-Kan ni svära på det?
-Ja.
-Jaha okeej... (mumlar)
-...vaddådå?
-jo jag har nån blaubbela (ohörbart)
-va?
-Jae alltså jag har det det står på en lapp häre, jaa.. hej med dig.
-...Hej då...?

Kommentarer
Postat av: Gealach

Hehe, uppskattar verkligen den här bloggen, som jag hittade igår! :-)

2008-06-19 @ 11:32:19
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Situation118

Kul :) Sprid den gärna vidare!

2008-06-23 @ 14:14:00
URL: http://situation118.blogg.se/
Postat av: Eniro veronica

här sitter jag på mitt nattpass och underåhller mig själv genom denna blogg, och känner igen mig på många av texterna! :)

2008-07-02 @ 03:47:02
Postat av: Situation118

Härligt med nån nattpassare som läser också ;)

2008-07-04 @ 20:02:51
URL: http://situation118.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0